Κι επειδή ο χειμώνας καλά κρατεί, ας επιστρέψουμε στα αγαπημένα θέματα που δουλεύουμε στην τάξη. Η σημερινή ανάρτηση είναι αφιερωμένη στη συγγραφέα Γιολάντα Τσορώνη- Γεωργιάδη, γιατί κάθε βιβλίο της είναι ένας θησαυρός συναισθηματικών αξιών! Με αφορμή τις συζητήσεις για το χειμώνα, επεξεργαστήκαμε την εξαιρετική ιστοριούλα «Ένας πιγκουίνος…όχι και τόσο τέλειος», που έκανε τα παιδιά μου να ξεκαρδιστούν με τις περιπέτειες του σκανταλιάρη Οδυσσέα αλλά και να προβληματιστούν για την αξία της φιλίας. Και όπως έυστοχα παρατήρησε ένας εξ αυτών: » Κυρία, τελικά η αγάπη ζεσταίνει……….» Αρχικά διαβάσαμε την ιστορία στην τάξη μας! Τα γέλια δε σταμάτησαν με τις σκανταλιές του μικρού πιγκουίνου, αλλά τη χαρά διαδέχτηκε ο προβληματισμός. Τελικά χρειάζεται να εισαι τέλειος για να σε αγαπάνε οι άλλοι…? Μήπως το να χαίρεται κανείς τη ζωή είναι πιο σημαντικό από το να προσπαθεί να γίνει τέλειος…? Δεν έχετε παρά να το διαβάσετε για να το ανακαλύψετε μόνοι σας!!! 😉Στη συνέχεια προσπαθήσαμε να δώσουμε απαντήσεις σε διάφορα ερωτήματα…
- ΤΙ σημαίνει η λέξη πιγκουίνος; (Η λέξη πιγκουίνος μπορεί να προέρχεται από: τα Ισπανικά/ Πορτογαλικά και να σημαίνει «παχύς» ή από την Ουαλική λέξη «pen gwyn», που σημαίνει «λευκό κεφάλι» ή από ην Λατινική λέξη «pinguis» που σημαίνει «παχύς» ή από την παράφραση της λέξης ‘pin-wing’ (pinioned wings) που σημαίνει δεμένα φτερά)
- Πού ζούνε;
- Μπορούν να πετάξουν;
- Γεννούν αυγά;
- Πώς τρέφονται;
- Πώς επιβιώνουν σε τόσο χαμηλές θερμοκρασίες; και άλλα πολλά…………………
Κατόπιν, δουλέψαμε μερικά φύλλα εργασίας που κατέβασα από το διαδίκτυο, από το αγαπημένο ιστολόγιο της Μαρλέν Κεφαλίδου «Kindykids» (http://www.kindykids.gr/) που ήταν εύκολα και διασκεδαστικά…
Στο παρακάτω pdf αρχείο θα βρείτε τα φύλλα εργασίας για να τα εκτυπώσετε: http://www.kindykids.gr/images/stories/xeimwnas/pingouinoi/fylla-ergasias-pigouinoi.pdf
Στο κομμάτι των εικαστικών φτιάξαμε πορτραίτα του κεντρικού ήρωα του μικρού πιγκουίνου, ο καθένας όπως το φανταζόταν… Φυσικά έδωσα τα απαραίτητα υλικά και κατευθυντήριες οδηγίες.
1. Μοίρασα πινέλα, νερομπογιές και ένα κομμάτι χαρτόνι σε κάθε παιδί. Η οδηγία ήταν να χρωματίσουμε το χαρτόνι με ό,τι χρώματα φανταζόμαστε την Ανταρκτική… 1.Βάψαμε λοιπόν με νερομπογιές, για να γεμίσουμε το χαρτόνι μας…2. Τα αφήσαμε να στεγνώσουν για μισή ώρα και με άσπρη τέμπερα κάναμε βούλες με το πινέλο για να μοιάζει με χιονισμένο τοπίο…3. Στη συνέχεια έδωσα μαύρο γλασέ χαρτί για να κόψουν έναν πιγκουίνο και τα φτερά του. Έδωσα επίσης ρετάλια από κανσόν χαρτόνι σε διάφορα χρώματα για να κόψουν σκουφί.
4. Σχεδίασαν μόνοι τους την κοιλίτσα, τα μάτια του πιγκουίνου και τα έκοψαν. 5. Στη συνέχεια κόλλησαν τα κομμάτια στο χαρτόνι και το διακόσμησαν με πομ-πον, πούλιες, χρυσόσκονη και ό,τι άλλο ήθελαν…
ΚΑΙ ΤΑ ΠΟΡΤΡΑΙΤΑ ΤΟΥ ΣΚΑΝΤΑΛΙΑΡΗ ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΙΝΑΙ ΕΤΟΙΜΑ!!!!Ακούσαμε το τραγούδι από τα ζουζούνια » Ο πιγκουίνος»
http://www.youtube.com/watch?v=8IoDQNyLq6M
Και τελος, παίξαμε ένα παιχνίδι για περισσότερη εξάσκηση στα μαθηματικά. Σε μια μικρή λεκάνη για οικοδομικό υλικό που είχα στην τάξη, κόλλησα με ταινία διπλής όψης έναν πιγκουίνο με μια μεγάλη τρύπα στην κοιλιά. Το αποτέλεσμα βγήκε κάπως έτσι… Έφτιαξα από χαρτόνι χρωματιστά ψάρια και σε κάθε ένα από αυτά, έγραψα έναν αριθμό από το 1 έως το 5. Τα έβαλα μέσα στην κοιλιά του πιγκουίνου. Σκοπός του παιχνιδιού ήταν να μαζεύουν ψαράκια μέχρι το άθροισμά τους να δίνει τον αριθμό 10. Ο πρώτος που θα τα καταφέρει, είναι ο νικητής. 🙂
Μικρή συμβουλή: αν δεν ξέρουν να προσθέτουν με τα δαχτυλάκια τους, δώστε τους φασόλια ή χαρτάκια ή καλαμάκια, για να μπορούν να κάνουν τα αθροίσματα. Αν κάποιος τραβήξει ψαράκι, μεγαλύτερο απ’αυτό που χρειάζεται ώστε να έχει άθροισμα 10, όταν έρθει η σειρά του, το ρίχνει πάλι στην κοιλιά του πιγκουίνου μέχρι να βρει το σωστό. Τελικά ένα πιγκουίνος μπορεί να είναι ΤΕΛΕΙΟΣ για μια μέρα γεμάτη δραστηριότητες…… 🙂
ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΕΛΕΝΑ!!!
Μου άρεσε πάρα πολύ ο τρόπος που δούλεψες με τα παιδάκια σου .
Αυτό που διαπίστωσα ,χωρίς να θέλω να μειώσω άλλους αξιόλογους συγγραφείς βιβλίων,είναι πως τα βιβλία της Γιολάντας ,είναι πολύ κοντά μας.Απλά,κατανοητά ,με εξαιρετική εικονογράφηση και το πιο σημαντικό ,γεμάτα συναισθήματα.Μας πάνε παραπέρα και κάνει τα παιδιά μας να ονειρεύονται!!!!Μπράβο Έλενα ,μπράβο στην Γιολάντα μας που μας βοηθάει στο δύσκολο καθημερινό μας έργο!
Έλενα, καταπληκτικά…καταπληκτική ανάρτηση. Εξαιρετικό το πορτρέτο και δουλεμένο με ωραίο τρόπο, εξαιρετικό και το παιχνίδι των μαθηματικών, εξαιρετικά και τα τραπεζάκια σας, έτσι στρογγυλά σε μικρή ομάδα…Μπράβο, μπράβο, μπράβο…
Ξέχασα την υπογραφή….Φιλικά. Τάνια.
Πόσο σας ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια, δε λέγεται…μου φτιάχνετε τη διάθεση κ μου δίνετε κίνητρο για περισσότερη δουλειά! Γιατί αν έχεις τόσο αξιόλογους συναδέλφους,είσαι τυχερός! Κι εγώ είμαι… 🙂
ΜΠΡΑΒΟ ΕΛΕΝΑ….ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ!!!!ΑΥΡΙΟ ΘΑ ΚΑΝΩ ΚΙ ΕΓΩ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΑΥΤΟ…ΜΟΥ ΔΩΣΕΣ ΙΔΕΕΣ…ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ!