Κι επειδή ο χειμώνας καλά κρατεί, ας επιστρέψουμε στα αγαπημένα θέματα που δουλεύουμε στην τάξη. Η σημερινή ανάρτηση είναι αφιερωμένη στη συγγραφέα Γιολάντα Τσορώνη- Γεωργιάδη, γιατί κάθε βιβλίο της είναι ένας θησαυρός συναισθηματικών αξιών! Με αφορμή τις συζητήσεις για το χειμώνα, επεξεργαστήκαμε την εξαιρετική ιστοριούλα «Ένας πιγκουίνος…όχι και τόσο τέλειος», που έκανε τα παιδιά μου να ξεκαρδιστούν με τις περιπέτειες του σκανταλιάρη Οδυσσέα αλλά και να προβληματιστούν για την αξία της φιλίας. Και όπως έυστοχα παρατήρησε ένας εξ αυτών: » Κυρία, τελικά η  αγάπη ζεσταίνει……….»  Αρχικά διαβάσαμε την ιστορία στην τάξη μας! Τα γέλια δε σταμάτησαν με τις σκανταλιές του μικρού πιγκουίνου, αλλά τη χαρά διαδέχτηκε ο προβληματισμός. Τελικά χρειάζεται να εισαι τέλειος για να σε αγαπάνε οι άλλοι…? Μήπως το να χαίρεται κανείς τη ζωή είναι πιο σημαντικό από το να προσπαθεί να γίνει τέλειος…? Δεν έχετε παρά να το διαβάσετε για να το ανακαλύψετε μόνοι σας!!!  😉Στη συνέχεια προσπαθήσαμε να δώσουμε απαντήσεις σε διάφορα ερωτήματα…

  • ΤΙ σημαίνει η λέξη πιγκουίνος;   (Η λέξη πιγκουίνος μπορεί να προέρχεται από: τα Ισπανικά/ Πορτογαλικά και να σημαίνει «παχύς» ή από την Ουαλική λέξη «pen gwyn», που σημαίνει «λευκό κεφάλι» ή από ην Λατινική λέξη «pinguis» που σημαίνει «παχύς» ή από την παράφραση της λέξης ‘pin-wing’ (pinioned wings) που σημαίνει δεμένα φτερά)
  • Πού ζούνε;
  • Μπορούν να πετάξουν;
  • Γεννούν αυγά;
  • Πώς τρέφονται;
  • Πώς επιβιώνουν σε τόσο χαμηλές θερμοκρασίες;  και άλλα πολλά…………………

Κατόπιν, δουλέψαμε μερικά φύλλα εργασίας που κατέβασα από το διαδίκτυο, από το αγαπημένο ιστολόγιο της Μαρλέν Κεφαλίδου «Kindykids» (http://www.kindykids.gr/) που ήταν  εύκολα και διασκεδαστικά…

Στο παρακάτω pdf αρχείο θα βρείτε τα φύλλα εργασίας για να τα εκτυπώσετε: http://www.kindykids.gr/images/stories/xeimwnas/pingouinoi/fylla-ergasias-pigouinoi.pdf

Στο κομμάτι των εικαστικών φτιάξαμε πορτραίτα του κεντρικού ήρωα του μικρού πιγκουίνου, ο καθένας όπως το φανταζόταν… Φυσικά έδωσα τα απαραίτητα υλικά και κατευθυντήριες οδηγίες.

1. Μοίρασα πινέλα,  νερομπογιές και ένα κομμάτι χαρτόνι σε κάθε παιδί. Η οδηγία ήταν να χρωματίσουμε το χαρτόνι με ό,τι χρώματα φανταζόμαστε την Ανταρκτική… IMG_10481.Βάψαμε λοιπόν με νερομπογιές, για να γεμίσουμε το χαρτόνι μας…IMG_1049IMG_10502. Τα αφήσαμε να στεγνώσουν για μισή ώρα και με άσπρη τέμπερα κάναμε βούλες με το πινέλο για να μοιάζει με χιονισμένο τοπίο…IMG_1052IMG_10543. Στη συνέχεια έδωσα μαύρο γλασέ χαρτί για να κόψουν έναν πιγκουίνο και τα φτερά του. Έδωσα επίσης ρετάλια από κανσόν χαρτόνι σε διάφορα χρώματα για να κόψουν σκουφί.
IMG_10564. Σχεδίασαν μόνοι τους την κοιλίτσα, τα μάτια του πιγκουίνου και τα έκοψαν.IMG_1057 IMG_10595. Στη συνέχεια κόλλησαν τα κομμάτια στο χαρτόνι και το διακόσμησαν με πομ-πον, πούλιες, χρυσόσκονη και ό,τι άλλο ήθελαν…IMG_1061 IMG_1063 IMG_1064

ΚΑΙ ΤΑ ΠΟΡΤΡΑΙΤΑ ΤΟΥ ΣΚΑΝΤΑΛΙΑΡΗ ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΙΝΑΙ ΕΤΟΙΜΑ!!!!IMG_1070IMG_1066IMG_1076Ακούσαμε το τραγούδι από τα ζουζούνια » Ο πιγκουίνος»

http://www.youtube.com/watch?v=8IoDQNyLq6M

Και τελος, παίξαμε ένα παιχνίδι για περισσότερη εξάσκηση στα μαθηματικά. Σε μια μικρή λεκάνη για οικοδομικό υλικό που είχα στην τάξη, κόλλησα με ταινία διπλής όψης έναν πιγκουίνο με μια μεγάλη τρύπα στην κοιλιά. Το αποτέλεσμα βγήκε κάπως έτσι… IMG_1065Έφτιαξα από χαρτόνι χρωματιστά ψάρια και σε κάθε ένα από αυτά, έγραψα έναν αριθμό από το 1 έως το 5. Τα έβαλα μέσα στην κοιλιά του πιγκουίνου. Σκοπός του παιχνιδιού ήταν να μαζεύουν  ψαράκια μέχρι το άθροισμά τους να δίνει τον αριθμό 10. Ο πρώτος που θα τα καταφέρει, είναι ο νικητής. 🙂

Μικρή συμβουλή: αν δεν ξέρουν να προσθέτουν με τα δαχτυλάκια τους, δώστε τους φασόλια ή χαρτάκια ή καλαμάκια, για να μπορούν να κάνουν τα αθροίσματα. Αν κάποιος τραβήξει ψαράκι, μεγαλύτερο απ’αυτό που χρειάζεται ώστε να έχει άθροισμα 10, όταν έρθει η σειρά του, το ρίχνει πάλι στην κοιλιά του πιγκουίνου  μέχρι να βρει το σωστό.IMG_1080 IMG_1081 IMG_1082Τελικά ένα πιγκουίνος μπορεί να είναι ΤΕΛΕΙΟΣ για μια μέρα γεμάτη δραστηριότητες…… 🙂Elena signature